یک پیشنهاد در مورد مسابقات شطرنج قهرمانی استان همدان

پایگاه همدان شطرنج

 

لطفاً ورودیه های عیانی را مردمی کنید !

www.hamadanchess.lxb.ir

زمانی که قصد انتشار آئین نامه ی مسابقات شطرنج قهرمانی سال جاری استان همدان را داشتیم ، میزان ورودیه این مسابقات بشدت نظر منفی ما را به خود جلب کرد !

( 400/000 ریال بازیکنان بدون ریتینگ و 200/000 ریال بازیکنان ریتینگ دار ) .

ضمن سپاس از هیأت محترم شطرنج استان همدان در جهت برنامه ریزی این مسابقات ، لازم دانستیم با توجه به درخواست های مکرر جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان از خدمت گزاران رسانه ی متعلق به خودشان " همدان شطرنج " این موضوع را پی گیری و در این راستا راهکارهای زیر را به مسئولین محترم هیأت شطرنج استان همدان ، پیشنهاد نمائیم :

هیأت محترم شطرنج استان همدان ، با توجه به آنکه می دانیم ایندوره از مسابقات بصورت ریتد برگزار می شود و ضمن هزینه های معمول ، هزینه های جنبی دیگری از جمله هزینه ی ارسال و ثبت نتایج نیز وجود دارد ؛ اما همانگونه که نیک می دانید ، باز هم دلیل نمی شود که ورودیه هایی به این سنگینی ، به جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان ، تحمیل شود .

سوال ما این است که هیأت محترم شطرنج استان همدان ، مگر نه آنکه باید ورودیه مسابقات قهرمانی رسمی یک ورزش در یک استان به گونه ای باشد که طیف متوسط جامعه ی آن استان بتوانند براحتی در آن شرکت کنند ، پس چرا ... ؟

تنها پیش فرضهایی که از این میزان ورودیه در ذهن ها نقش می بندد ، این است که یا ما شطرنجبازان استان همدان در استان همدان زندگی نمی کنیم که در این صورت دیگر حق شرکت در این مسابقات را نداریم و یا اینکه شما عزیزان شناخت درستی از طیف شطرنجبازان استان همدان که اکثراً دانش آموز یا دانشجو هستند ، ندارید ؛ که هر کدام از این دو مورد هم باشد ، فرقی نمی کند ؛ تنها چیزی که برای جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان درحال حاضر مهم است ، این است که از طرف آن هیأت محترم ، هرچه سریعتر شرایطی ایجاد شود که همه ی علاقمندان این رشته ورزشی ، حتی آنانی که احتمالاً با برخی از این عزیزان فاصله ی طبقاتی مالی زیادی دارند ، بتوانند در این مسابقات که حق طبیعی آنان است ، شرکت کنند !

ضمناً در صورت نیاز می توانید برای طراز کردن درآمد و هزینه های مسابقات و در راستای وظایف خود به شناخت و جذب حمایت کنندگان مالی ( اسپانسر ) اقدام فرمائید و یا از 20 درصد حق --- آن هیأت محترم چشم پوشی کنید و یا از بودجه ی ورزش شطرنج استان برای یک اقدام مفید شطرنجی استفاده کنید و یا اینکه از این پس مسابقات رسمی ورزش یک استان همچون مسابقات انتخابی قهرمانی استان و رده های سنی قهرمانی استان را بصورت ریتد برگزار نکنید و در عوض مسابقات ریتد دیگری را در تقویم مسابقات آن هیأت محترم بگنجانید .

با آرزوی تصحیح فوری ورودیه ها و برگزاری هرچه مطلوب تر و با شکوه تر این رقابت ها و همچنین تشکر پیشاپیش از آن هیأت محترم بابت کاهش ورودیه ها و برگزاری خوب ایندوره از مسابقات در آینده ی نزدیک .

Hamadan Chess : هیأت محترم شطرنج استان همدان فرصت پاسخگویی برای شما عزیزان در نزد پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین " همدان شطرنج " همواره محفوظ می باشد .

 

www.hamadanchess.lxb.ir




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر